vineri, septembrie 15, 2006

Initiativa IAB Romania

Piaţa românească de media şi publicitate online cunoaşte o dezvoltare accelerată atât din punct de vedere al investiţiilor cât şi din cel al profesionalismului omenilor si companiilor implicate.În acest context este necesară o asociaţie profesională care să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate, care să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare.

Obiectivele IAB Romania sunt:
1. MARKETING. Promovarea industriei de publicitate interactivă.

2. STANDARDE. Impunerea standardelor internaţionale şi participarea activă la stabilirea lor în cadrul IAB Europe. Standardizarea implică standardere de banere (dimensiune in pixeli etc), recomandari privind dimensiunea fişierelor, a actiunilor care au loc în banner, recomdări privind pop-up, pop-under, overlayere, standarde privind contorizarea acţiunilor în cadrul unei campanii şi alte standarde şi recomandari.

3. EDUCARE. Dezvoltarea şi promovarea de programe de educare a clienţilor de publicitate dar şi a celor care vor să dezvolte proiecte de publishing sau servicii online, pentru a întelege şi respecta principiile de baza privind publicitatea online.

4. CERCETARE. Producerea şi susţinerea de studii privind eficienţa şi puterea oferită de publicitatea online. Punerea la dispoziţia pietii de date şi analize începand cu universul utilizatorilor de internet şi până la valoarea investiţiei (la rate-card) în aceasta industrie, metode de masurare şi evaluare a campaniilor online, indicatori privind ratele de click sau ratele de conversie (lead, action), acţiuni de determinare a fraudei prin clickuri (acţiuni umane sau ne-umane, intenţionate sau nu).

5. DEONTOLOGIE. Formularea şi promovarea unui cod deontologic al industrie de publicitate online din România. Identificarea şi implementarea masurilor de autoreglementare pentru a preîntâmpina posibilele efecte negative ale unei legislaţii comfuse prezente sau viitoare.

6. COLABORARE. IAB Romania îşi propune afilierea la IAB Europe şi o colaborare directă şi extinsă cu toate asociaţiile internaţionale sau locale similare şi cu obiective commune în ceea ce priveşte publicitatea online: IAA, BRAT, RAC, ARMAD etc.

Niciun comentariu: